Always on the Road

België 2024

16 tot 17 januari 2024
Pelt

Vooraleer we aan onze grote reis beginnen die gepland is voor midden februari hebben we nog een aantal afspraken in België. Eentje daarvan is een kleine controle van onze camper bij Rotec in Pelt. Aangezien het van bij ons in Bollendorf toch aardig wat kilomters zijn tot bij Rotec vertrekken we liever een dag op voorhand. We verblijven dan bij Camperplaats Susberg in Pelt. Deze man heeft een B&B met in zijn achtertuin plaats voor een zestal campers. Netjes om te staan met water en stroom en bovendien aangenaam sanitair (vooral in deze winterse periode heel aangenaam).
Na 1 overnachting en een bezoek aan Rotec rijden we verder naar Antwerpen.

17 tot 20 januari 2024
Antwerpen

Antwerpen, mijn geboortestad (goed, het was eigenlijk Mortsel, maar heb wel een groot deel van mijn leven in Antwerpen gewoond . . . tot ik voor de liefde verhuisde naar Luxemburg/Duitsland)
Ik heb er nog steeds familie en vrienden en we vinden het gewoon leuk om als toerist naar Antwerpen te komen. Meestal staan we op camperplaats Vogelzang en ook deze week is dat weer het geval. Hopelijk niet de laatste keer want we kregen toch wel verontrustende berichten als zou de plaats nu echt wel definitief sluiten. Het bericht gaat al jaren de ronde, maar nu zou het ‘menens’ zijn. We hopen van niet maar kunnen niets anders doen dan afwachten.
We blijven hier een paar nachtjes staan en vertrekken zaterdagochtend terug naar Bollendorf.

14 tot 15 juli 2024
Lommel

Het bedrijf in België waar we met onze camper heengaan voor onderhoud verhuisde van Pelt naar Lommel. Een nieuw adres voor hen maar dus ook een nieuwe bestemming voor ons. We zoeken een leuke camperplaats in de buurt en die vinden we bij Camperplaats Calmante. Ze ligt in de Stationsstraat op een boogscheut van het centrum maar toch heel rustig in het groen. We blijven hier 1 nachtje. We gaan met de fiets richting centrum en we zijn aangenaam verrast. Het is zondag en alles is hier open. Lommel leeft. Veel cafeetjes en restaurants en algauw laten we ons neervlijen in een brasserie waar ze heerlijke pannenkoeken hebben. Dat mis ik een beetje in Duitsland en Luxemburg waar ze toch net iets minder lekker zijn. Dezelfde avond komen we terug en eten we hier ook een hapje. Het restaurant zit bomvol. Kwaliteit, niet te duur en geen tralala zijn waarschijnlijk de ingrediënten tot succes. En de martini die we krijgen voorgeschoteld is er ene om U tegen te zeggen.
Als we de volgende ochtend onze camper afzetten bij Rotec voor nazicht gaan we ook weer fietsen. Ditmaal vooral in het groene Limburg. Zalig om hier met de fiets rond te rijden. We gaan geocachen tot in de namiddag onze camper klaar is en we vertrekken naar Antwerpen.

15 tot 18 juli 2024
Antwerpen

Mijn hometown Antwerpen. We komen hier regelmatig maar deze week zijn we hier vooral om de 92ste verjaardag van mijn vader te vieren.  Onze camperplaats is zoals gewoonlijk Vogelzang en het is hier heel druk.  We zijn amper geparkeerd of we krijgen de hele avond regen, regen en nog eens regen.
De volgende ochtend is het gelukkig beter weer.
In Spanje was onze voorruit gebarsten en we hadden via verzekering en het herstelbedrijf al alles vanop afstand in werking gesteld. Vandaag komt MobilHomeGlass een nieuwe ruit installeren. Indrukwekkend om te zien hoe de man alles voorbereid. Hij is wel alleen en vraagt of ik het oude raam mee kan wegnemen en het nieuwe ook plaatsen. Vooral dat laatste is spannend…maar ik krijg goeie instructies en het lukt. Na ongeveer 2,5 uur hebben we een nieuw raam. Nu nog 24 u blijven stilstaan dat alles goed kan drogen en dan mogen we weer rijden.
De camper mag stilstaan maar wij doen dat uiteraard niet. We nemen onze fietsen en gaan geocachen in Antwerpen. Leuk om ‘mijn’ stad nog eens te herontdekken in straatjes waar ik al meer dan 20 jaar niet meer was.
We passeren ook nog langs ons favoriet restaurant Bacchus en genieten van een mooie zwoele zomeravond op hun terras met lekker eten en een zalig wijntje 🙂